Gearriveerd!

8 januari 2017 - Cotonou, Benin

Ik ben er! Afgelopen vrijdag na een goede vlucht veilig en wel geland in Cotonou. Al vanaf het moment dat ik het vliegveld verlaat weet ik het weer: Ik ben in Afrika! Het is warm. Chaotisch tuterend verkeer. Rood zand. Overal donkere mensen met een hagelwitte lach en kleurrijke kleding. Fantastisch! Het voelt ook echt goed om er te zijn.

Met een busje wordt de Mercy Ships-catagorie van deze vlucht naar de Africa Mercy gebracht. Rijkhalzend kijken we uit naar het moment dat we het schip zien liggen. Wanneer ik uiteindelijk de gangway oploop wordt ik warm onthaald door een van de bewakers die ik nog ken van twee jaar geleden. Ik was hem heus niet vergeten, maar hij was zelfs mijn naam niet vergeten. Hoe leuk is dat! En zo heb ik de afgelopen dagen nog veel meer mensen ontmoet die ik van Madagaskar ken.

Enerzijds is de Africa Mercy vertrouwd. Ik weet een beetje wat me te wachten staat. Aan de andere kant is het ook weer totaal anders dan de vorige keer. Een nieuw land. Nieuwe mensen. Nu niet met Janneke en Anneke (mijn mede-dutchies) Maar ik denk dat het best goed gaat komen! En dat lukt onder andere ook door al het liefs dat ik de afgelopen weken mocht horen en krijgen. Zoveel lieve woorden, kaartjes, kadootjes, lekkers en verrassingen van familie, vrienden en collega's! Dat doet supergoed. Bedankt daarvoor!

Morgen heb ik eerst introductie. Maar daarna mag ik hopelijk echt snel aan de slag! Ik heb er zin in!

Groetjes,

Tineke

1. Anneke:
    8 januari 2017
    Ha Tineke!

Je omschrijving van Afrika: I love it!
    Natuurlijk gaat dit goedkomen! Je kunt dit...follow your dream! You're never alone!

Geniet van het land, de cultuur, de AFM family, werken aan boord, van alles wat je mee gaat maken!

Big hug...Annie ;)
  2. Beppie:
    9 januari 2017
    Hey Tineke!

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen op plaats van bestemming! Leuk zo'n warm onthaal!
    Heel veel vreugde en zegen op je/ jullie werk in het warme Afrika!

Liefs Simon & Beppie
  3. Lisette:
    14 januari 2017
    Hoi Tien!

Leuk om even berichtjes te lezen en foto's te zien. We kijken uit naar je verhalen en belevenissen.
    Een mooie tijd toegewenst!

Liefs Piet, Lies Kusje van Willemijn en Corstian
  4. Willy en leo Teeuw:
    14 januari 2017
    Hallo Tineke,

Goed om te lezen dat je veilig bent geland en goed werd opgehaald, het is immers een hele reis.
    Fijne tijd daar en dat je er van mag genieten.

Groeten, Willy en Leo Teeuw